TYGRYSKI

TYGRYSKI 2016/2017

 

______________________________________________________________________________

ZABAWA KARNAWAŁOWA

_DSC0041 _DSC0070 _DSC0068

 

 

 

 

__________________________________________________________________________

ZAJĘCIA OTWARTE Z RODZICAMI

_DSC0145_DSC0153_DSC0149_DSC0147

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________________________________________________

_DSC0345ROK 2015/2016

 

Witamy projekt już zakończony w poniższym sprawozdaniu dowiecie się Państwo o osiągniętych efektach i jak poznawaliśmy świat roślin – byyyło suuper:

_DSC0100

o projekcie na koniec


Drodzy Rodzice

Zbliża się wiosna, a wraz z nią rozpoczynamy w naszej grupie projekt badawczy „Rośliny”.

 

Metoda projektów jest metodą nauczania, która daje szanse wyboru aktywności dzieciom na różnym poziomie rozwoju, uczy zastosowania nowo nabytej wiedzy w praktyce i dzielenia się informacjami z innymi a także uczy pracy zespołowej i pobudza do myślenia.

W pracy metodą projektów najbardziej wartościowe dla dzieci jest uczenie poprzez działanie, bezpośrednie doświadczanie. Dzieci muszą przeżyć daną sytuację, a nie tylko o niej posłuchać lub zobaczyć ją na planszy.

Metoda projektów to pogłębione podejście do tematu o charakterze badawczym, które zwykle trwa kilka tygodni.

 

W czasie realizacji projektu dzieci:

-poznają rośliny z najbliższego otoczenia,

-dowiedzą się, jak dbać o rośliny w ogrodzie i domu,

-nauczą się samodzielnie zdobywać informacje,

-zadawać konstruktywne pytania,

-działać w zespole,

-obserwować świat przyrody.

 

W ramach realizacji projektu planujemy następujące wyjścia:

-do sklepu ogrodniczego,

-na łąki nowohuckie,

-do ogrodu botanicznego

-na warsztaty „Od ziarenka do ziarenka”,

-odwiedzimy również ogródki działkowe, gdzie porozmawiamy z ekspertami o uprawie roślin,

-w aptece zapytamy panią magister, czy rośliny mogą leczyć?

-odwiedzi nas również ekspert (leśniczy), który wyjaśni nam m. in. dlaczego grzyby nie są roślinami?

 

Założymy w przedszkolu ogródek warzywno – kwiatowy. Nauczymy się dbać o rośliny. Dowiemy się co jest im potrzebne do prawidłowego wzrostu. Dowiemy się, co to jest kiełkownika i dlaczego warto jeść kiełki?

 

Zgromadzimy w sali atlasy, książki i czasopisma związane z tematem. Podczas spacerów będziemy fotografować, szkicować ciekawą roślinność. Będziemy ją obserwować przez lupy. Wykonamy zielniki. Będziemy badać fragmenty roślin pod mikroskopem.

 

Wszystkich państwa zapraszamy do wsparcia naszego projektu. Już od dziś możecie wspólnie z dziećmi (podczas spacerów) fotografować ciekawe okazy roślin, zbierać je, suszyć i naklejać na kartki z etykietką (nazwa okazu),

z których pod koniec projektu powstanie ciekawa wystawa.

Anna Kędys

Renata Kubik

 

 

 

 


 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec

robot

 

 

 

 

1. „Z Europą na ty” – poznanie niektórych państw Unii Europejskiej i ciekawostek z nimi związanych
(Niemcy, Włochy, Hiszpania).
2.Uczestniczenie w projekcie edukacyjnym „Rośliny” – nabywanie umiejętności i postaw w zakresie opiekuńczego stosunku do świata roślin, nabywanie umiejętności wykonywania prostych prac związanych z uprawą roślin – założenie w ogrodzie przedszkolnym „szkółki ogrodniczej” – hodowanie i uprawianie roślin poprzez wykonanie rabat kwiatowych, warzywnych i ziołowych. Rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania przyrody.
3 „Internet przyjazny dzieciom” – poznanie Sieciaków – dzieciaków, które potrafią bezpiecznie i efektywnie korzystać z zasobów sieci oraz Sieciuchów– postaci uosabiające internetowe zagrożenia.
4.Przypomnienie tradycji Świąt Wielkiej Nocy w różnych regionach Polski.
5.Odkrywanie tajemnicy skąd się biorą jajka. Poznanie obrazu graficznego głoski „j” – litery J, j.
6. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej
7. Kontynuowanie doskonalenia percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.


 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc luty w grupie V

  • Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec osób starszych;
  • Zachęcanie dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji;
  • Stwarzanie sytuacji zachęcających dzieci do samodzielnego czytania;
  • W oparciu o program „Czyste powietrze wokół nas” wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy;
  • Wzmacnianie pozytywnej samooceny i wiary we własne siły;
  • Wdrażanie do przestrzegania przyjętych reguł oraz rozwijania odporności emocjonalnej w sytuacji pojawiających się problemów, przegranej;
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez różnego rodzaju ćwiczenia graficzne – łączenie kropek, kreślenie linii, rysowanie szlaczków;
  • Rozwijanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz kształtowanie odporności emocjonalnej w trakcie działań i zabaw matematycznych;
  • Kontynuowanie zabaw umożliwiających gromadzenie doświadczeń w liczeniu w zakresie 10 i z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

HARMONOGRAM REALIZOWANYCH ZAJĘĆ DODATKOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

PONIEDZIAŁEK
12.00-12.30 – JĘZYK ANGIELSKI

WTOREK

8.30-9.20 – GIMNASTYKA KOREKCYJNA
12.20-13.00 – TAŃCE
15.00 – KÓŁKO PLASTYCZNE ( co 2 tygodnie)

ŚRODA
11.40-12.00 – RELIGIA
13.50-14.20 – RYTMIKA

CZWARTEK
12.00-12.30 – JĘZYK ANGIELSKI

PIĄTEK
14.20-14.50 – RYTMIKA



ZAMIERZENIA
WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC STYCZEŃ

• Powitamy Nowy Rok wspólnie bawiąc się na balu karnawałowym;
• Utrwalimy nazwy czterech pór roku i dni tygodnia oraz poznamy „Dwunastu braci – miesiące”;
• Poznamy „Magiczną liczbę 7” – będziemy układać równania do zadań z treścią w zakresie 7;
• Utrwalimy znaki: mniej, więcej, tyle samo (< > =);
• Nauczymy się odczytywać pełną godzinę na zegarze;
• Dowiemy się, jak kiedyś mierzono czas;
• Poznamy nowe litery: Z jak zegar oraz P jak parasol – będziemy doskonalić swoje umiejętności czytelnicze;
• Będziemy kształcić słuch fonematyczny poprzez zabawy z wyróżnianiem głosek w nagłosie, w wygłosie i w śródgłosie;
• Dowiemy się, czy śnieg jest potrzebny ziemi, zwierzętom i roślinom;
• Będziemy eksperymentować z zamarzaniem wody;
• Pobawimy się w tropicieli śladów na śniegu;
• Utrwalimy zasady bezpiecznych zabaw na śniegu;